Saturday, March 5, 2011

Best Thing Ever Happened to Me (Part I)

8 feb 2011 - tarikh husbandku menjangkakan aku bersalin...date ni gak pn. noni ajak aku kuar, nak jumpe2 b4 dia btolak ke Sabah mengikut jejak sang suami..aku ni kununnye mmg da xnak kuar2 lg dah lps jmp cik ct di mid, tp apekan daya, susah nak menolak ajakan membe2 ni (alasan)..ahaks~

awal pagi tu aku da start rs mcm ade sumting wrong..baby kurang gerak...nk kuar jmp noni pun rs mcm xsdp ati, tp nk wat cmne, ade 1-2 parcel yg aku kne pos pagi tu jd nk x nk mmg kne kuar...ms kat post opis aku tggu lg baby gerak...seb bek gerak, kalo x mmg aku kensel jmp noni..

so memandangkan bdn pun da smakin sarat, sume meeting diadakan di mid je (dkt sket dgn umah)...da lame x jmp pn. noni yg makin hari makin cun+hot (jeles!) xtau nk lepak mana, last2 decide utk lunch di ZEN shj..ktorg borak bkn men pjg lg, then aktiviti diteruskan dgn meneman noni jln2 cr baju...aku window shoping jek, nk bli bj pun mls sbb nk bli bj ngandung mcm x seswai lak da x lame je lg nak bsalin..nk bli bj bkn ngandung, x pasti lak size lps branak nnt..mane le tahu slim mcm pn. noni..perasan! HAHAHA

sepjg bjalan2 dgn noni, aku prasan yg kaki aku bengkak semacam...tp mls le nak pk lbey, sbb mmg org ngandung kaki bengkak...kan...kol 4 lbey maseng2 da nk blk, br tringat nak begambo same2...last2 toilet jusco menjadi destinasi pilihan utk ktorg begambo..he he


Pn. Noni & Pn. Ily

sehari sblm genap 38 mggu mengandung..kcik je prot saye..kan?


smpai je umah, sgt sronok bl tgk husband da blikan roti croissant tuna baker's cottage yg aku idamkan sjk blk dari melaka aritu (penangan seafood croissant yg aku bli kat baker's cottage jusco melaka, a day b4 my besday)..aku ckp ngan husband, bb xmau kuar selagi xdpt croissant inti tuna tu..ha ha..

x smpt mkn roti tu, aku lak dok cuak2 sbb bb x gerak lg! lame gak tggu dlm stgh jam, ade gerakan tp perlahan  jek..lbey kurang kol 7.30 pm ktorg decide utk g cek kat hukm, mane le tahu kot2 ade mslh etc...roti dimkn ondaway ke hukm, sekadar wat alas perut (ingatkan blk hospital nnt baru nk dinner)

doktor cek bb xde mslh, tp len plak jdnye...rupenye laluan da tbukak 2cm! x memasal dr. suh aku trus masuk wad...sgt x sgka, siang td bkn men lg aku beronggeng bersama noni, lgsg x sdr/skt ape2..seb bek x terbranak  kat mid! =p

ok dipendekkan cter, kol 8.30pm admit wad, katenye kol 12 kang br nak cek bukaan yg seterusnye...tp nurse2 tu pnyela x menyabo, kol 11.30 da cek..haisshhh...x smpt aku nak bedebar..time tu da bkk 4cm, trus anto aku masuk labour room...ok, cter yg seterusnye aku tulis dlm part II lah, x gemar btol aku ltk entri pjg2 ni.. =p

No comments:

Post a Comment