Wednesday, April 13, 2011

Best Thing Ever Happened to Me (Part III)

ok ni last part cter psl bersalin kat HUKM...da mcm trilogi Lord of The Ring le plak...smpai 3 part cter aku..he he

hari ke-2 aku di wad HUKM, jiran seblah katil aku tiba2 kena tukar g wad lain..tah apesal aku pun xtau ...so tghari tu jiran baru lak smpai, dok katil seblah...sorang chinese umur lbey kurang dlm 18 - 20 thn, lom branak lg...education tahap STPM..x brp fasih cakap BM...(aku dpt tahu info ni ms tdgr doktor2 praktikal kena marah dgn sorg doktor garang yg menyelia diorg...siaaannn..ahaks~)...ok utk memudahkan aku bercerita, aku pggil minah chinese ni 'C' aje la...k

so ptg tu aku mhabiskan ms with waiz + husband + MIL di wad, n sepjg ptg tu le aku x nmpk pun C ni kat katil dia...da msk labour room agaknye...ptg tu gak hubby blikan MILO 3 in 1, prune & sebungkus roti potong...bekalan bila2 lapar katenye...almaklumle menyusukan budak..


mlm tu, selesai nyusukan waiz dlm lbey kurang jam 1 pagi, aku tiba2 terasa lapar...teringat lak kat stok mknn yg husband blikan ptg tu..sedap gak ni kalo pekena milo panas cicah roti...nyam nyam! (kalo da namenye dok kat hspital, roti cicah milo pun leh jd sedap...almaklumle mknn sana bercatu,  nak mkn ada time nye, lauk2 lak plain jek..isk) ...tgh aku bsiap2 nak g amek air pns, br le si C ni blk katil dia (terbaring atas katil, sambil dibawa 2 org nurse)...kaum kerabat si C pun ade gak..tp diorg tggu luar langsir sementara nurse2 ni menguruskan ape yg patut (btolkan kedudukan + tukarkan baju C etc)...

aku x amek tahu ape yg tjadi kat katil sebelah, sbb ditutup dgn langsir, cume tdgr suara2 nurse sibuk menguruskan C , n aku truskan hajat ke water filter berdekatan utk amek air panas...ondaway nak ke water filter, senyum gak kat kaum kerabat C, nak ber'bahasa' le kononnye..ahaha..tp senyuman disambut dingin, xpe.. senang sket keje...blk dr amek air pns kang xyah susah2 senyum lg dah kat diorg...HAHAHAHA

da blk katil trus bancuh milo...katil kat seblah masih bz...kedengaran suara sorg nurse mengeluh "isk..kalo mcm ni smpai pagi pun xkan abes keje..."..tiba2 ade satu bau yg kurang menyenangkan..sgt menusuk idung...sambil2 tu aku kacau2 milo panas guna sudu...roti da pgg dah kat seblah tgn...tggl nak cicah jek...ape bau ni? tedgr lg nurse ckp2 psl da 2-3 kali asek tukar bj C je...rupenye si C ni cirit x henti2!!! xtau apesal, tp maybe efek dari pmbedahan sbb dgr nurse tu ckp kat lg sorg suh kontek doktor yg berkenaan...ondaspot aku SMS husband, kununnye nak gusip2 le psl C yg dok cirit kat seblah...reaksi husband: "x baik gelakkan org..." ...mana ade gelakkan...aku cume nak stori aje...


http://www.smileycodes.info
ape jd kat milo + roti aku? tbantut ke selera aku? aahhh, xde manenye...aku da lapar sgt2...bantai aje le...bkn sekeping, tp 2-3 keping gak roti selamat dicicah milo panas sambil ditemani bau cirit C...hahahaha...http://www.smileycodes.info

p/s: bile tgk blk tajuk entri ni 'Best Thing Ever Happened to Me', rs mcm x seswai le plak dgn entri kali ni...patot ltk le tajuk 'My worst nightmare' ker...kan... ahahaha

18 April 2011 : br aku pasan cter aku tgantung...nktau x knp? sbb mlm tu last C dok seblah katil aku...dlm kol 3am sume org kat wad aku kena pindah wad seblah sbb nurse2 ckp ade bunyik semcm kat bumbung..mcm nak runtuh! so xtau ape tjadi pada C sbb pagi tu gak aku & C masing2 dpt jiran baru =p

2 comments:

  1. haha.. beriya2 aku baca.. ingat ke ko nak cite sesuatu yg best terjadi di hukm.. ropenye cite org lain cirit.. adui ai... cite agak tergantung la, ape penyudahnya misteri cirit C tu? dia kenapa sbnrnye? dh bersalin ke belum, anak dia sihat ataupun cirit jgk?

    ReplyDelete
  2. a'ah br aku pasan cter aku tgantung...anak dia aku xtau..x nampak pun...dia je yg cirit...najis dok kuar x henti2, xtau pesal...nktau x np cter tgantung? sbb mlm tu last dia dok seblah katil aku...dlm kol 3am sume org kat wad aku kena pindah wad seblah sbb nurse2 ckp ade bunyik semcm kat bumbung..mcm nak runtuh!

    ReplyDelete