Tuesday, August 16, 2011

Berakhirnya Satu Penantian

Sebelum bersalin : ngidam nak mkn cempedak goreng, ngidam lak time da ujong2 prgnant, cmpdk tgh x musim (padahal ms awal2 prggnant kemain lg bsepah sana sini gerai jual cmpdk grg...tp time tu x ngidam lg..hehe)..asal nmpk je gerai jual grg pisang, mesti aku / Mr. Rusyidi singgah utk tny ade jual cmpdk x...jwpn diorg = 'lom musim dik...' ...hahaha KECIWA! Smpaile aku bersalin, bayang cempedak masih lg x nmpk! 

Lepas bersalin : 2-3 bulan pertama masih lg mencari-cari cmpdk grg...kununnye nk kne gak mkn, takut kang meleleh airliur budak kcik ni, dek kempunan cempedak goreng ...masih lg blom musim... jwpn diorg ='biase cmpdk ada lps musim durian dik'...isk...

dah lame2 aku jd malas nak mencari...bila dah tiba musim, gerai kat area rumah xde lak jual cmpdk grg...tp aku tahu kalo cr kat tpt lain, kompom jmp...tp bila da bersalin, istilah 'ngidam' tu mcm da x valid lg...tros aku pk 'kalo ade,ade le'...pencarian dihentikan...aku ingat nak tggu aje la buah cmpdk jatuh ke riba =p

15 Ogos 2011 : jln2 Tesco Cheras, bli brg2 basah utk dimasak buat berbuka puasa...aku amek ms yg agak lama di my faveret section - VEGETABLE SECTION! hahaha...then lalu kat tpt buah-buahan,rs mcm ku kenal bau itu...bila toleh je kanan.......................CEMPEDAK!!!! trus aku grab tanpa berpikir pjg...heee~
Cempedak idaman qolbu...huhu~

memandangkan aku x pnah ade experience mgoreng cempedak, maka x pnah le terlintas di kepala utk membeli cempedak mentah! tp apakan daya, ini je yg mampu aku grab...jd nak x nak kne le merajinkan diri baca instruction kat bhgn blkg peket tepung goreng pisang Adabi...haissshh!

selekeh kan? jgnkan kata goreng, kopek buah cempedak pun aku xtau! hahaha...

No comments:

Post a Comment